6 oct biking in Inly Lake - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Cris Filius - WaarBenJij.nu 6 oct biking in Inly Lake - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Cris Filius - WaarBenJij.nu

6 oct biking in Inly Lake

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cris

16 Oktober 2007 | Myanmar, Naypyidaw

Vandaag een fiets gehuurd, jawel ik! Echt waar. Het was net droog dus ik op pad. De weg was zoals bij ons in de middeleeuwen, gewoon wat stenen gestrooid.
Na 15 minuten begon het te regenen dus ik ff onder een boom. Maar na 5 minuten kwam de hemel naar beneden dus ik doornat. Maar ff een stukje doorgelopen omdat de weg stijl was maar ook omdat ik op dat moment in een soort van waterval liep.
In een plaatselijk hutje wat drank verkocht wat gedronken en gewacht tot ik droog was en het buiten droog werd.
Het ene local babytje vond mij wel leuk maar de ander zette het op een brullen als ik naar hem keek. moeders vond dat maar niks.

Na een uur kon ik weer verder. Mijn doel was de locale hot "springs" te bezoeken.
Ergens zag ik een aantal trappen dus ik naar boven, doodop maar een mooi zicht daar! wow!!
Weer naar benedenen verder op mn fietsje. Ik ging harder dan de locals! goed he!!
Het eerste dorp wat ik tegenkwam had een aantal oude ruines, prachtig!. Toch weer verder richting Hot Springs. Ik werd langzamerhand een beetje moe en het zadel van mn fiets was uit 1930 dus dat zat ook niet lekker meer.
Opeens kom ik op een giga resort terecht en het was dus ook einde weg???????Niemand in de buurt begreep de hot springs, op de terugweg ook nog s goed gekeken maar helaas.
De enige spring was dus die gigantische regenbui, en hot was mn bips.
Later nagevraagd en bleek die alleen in het seizoen open te zijn!!!!
En er zijn nagenoeg geen toeristen
Had ik weer..
Iedere keer als ik met lokale mensen praat, uitten ze hun ongenoegen over de regering. Wat dat betreft gaat het hier de goede kant uit.
O ja ik heb ook nog ff medicijnman gespeeld. De meneer van het restaurantje had een tube zalf maar kon het engels niet lezen!!
Hij wist niet dat het voor exeem bedoeld was.
s'Avonds erg luxe gedineerd, met 2 glazen Cabernet Sauvignon, voor het eerst goed kunen eten. Alleen jammer dat ik de enige gast van de avond was!!!!!!

Today i rent a bike, yes me! I had the plan to bike to the hot springs.
after 15 minutes it start to rain very hard. So i had to walk because the road was from the middle ages, To steep and it looks a waterfall
I stopt in a small pub to have a drink and to dry up. There where to babys one of them likes me and the other one starts crying even if i looked only!!!!
When i was dry i biked again and saw some beautifull Ruines. After that i came in a mega resort. But still no springs!! They are not open in off season
so the only Spring i saw was the rain en my back was really hot. The saddle of the bike was from 1930 i think.
Every time i spaek with some local people, they are complaining about the goverment.
Think thats a good thing>
In the evening i had a really good diner with delicius cabernet sauvignon.
It was the first time i could eat well.
But it was a pitty that i was the only costumer that night!!!!!

  • 16 Oktober 2007 - 17:05

    Jan:

    Cris,
    geniet er van! Goed dat er weer internet is met het verre land, want ik vond het erg spannend, wel, om een poos niks van je te horen! En kijk uit op de fiets: vorige week ben ik onder een auto gereden...! Is me niet erg goed bevallen moet ik je zeggen, maar ik ben er goed vanaf gekomen met wat gekneusde ribben en veel blauwe plekken.

    groet
    Jan

  • 16 Oktober 2007 - 19:14

    Suzanne:

    Ha die Cris,

    Keileuk man...om dat allemaal te lezen.Zo zijn wij ook een beetje met jou op reis!!!
    Maar...uuuh...wie is Marjolein???Ik ben verder niet niewsgierig hoor,maar ik wil het gewoon weten.....
    Veel plezier verder he ,ik houdt je in de gaten!!!

    Groetjes Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cris

Het schijnt dat je na, Singapore, Malaysia, Vietnam, Indonesie, Laos, Tibet, Thailand, Birma (2 x), Cambodja en China,..... een Azie freak bent????

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 50244

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 29 November 2012

crisisinchina 3

30 November 2010 - 30 November 2010

crisis in china2

26 September 2010 - 27 Oktober 2010

crisisinchina

03 September 2009 - 22 September 2009

en toen gingen we met zijn 2en verder

22 September 2007 - 18 Oktober 2007

birma 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

met zn 4en op vakantie

Landen bezocht: