10 oct biking in Bagan - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Cris Filius - WaarBenJij.nu 10 oct biking in Bagan - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Cris Filius - WaarBenJij.nu

10 oct biking in Bagan

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cris

17 Oktober 2007 | Myanmar, Naypyidaw

Toch maar weer een fiets gehuurd, maar deze keer wel op de kwaliteit van het zadel gelet. Natuurlijk had ik eerst een lekke band en daarna een kapotte fiets.
Maar de uitzichten op de tempels maakten alles weer goed, overal waar je kunt kijken tempels en pagodes
Hele velden vol, hier kom je dus voor.. prachtig!!!
Bij een van de tempels weer een wanhopige local, die schilder was, ontmoet. Ik heb me dus 5 zandschilderijen laten aansmeren voor23$ ipv 60$ Of het duur is weet ik niet maar ze zijn wel mooi.
Hij gaf me ook een rondleiding in de tempel, bleef op een gegeven moment staan en ik zag iets groens. Hij zei:snake no danger!!!!Uh ik stond niet echt meer op mn gemak kan ik je zeggen!!
Doorgefietst naar old Bagan, tempels, tempels en tempels. Je weet niet waar je moet beginnen met je fototoestel.
Bij een grote tempel aangekomen werd ik rondgeleid door een dame die begon zoals gewoonlijk over de situatie.
Toen ik haar vroeg of ze al had gehoord dat er voor 3 maanden geen visa's meer werden afgegeven zakte ze zowat in elkaar en huilde, was ook niet te stoppen.
Heb ik weer!!!!!!!!!!!
En volgens mij was t nog echt ook.
Na de prachtige rondleiding nog ff zitten kletsen met wat locals, ze zijn echt radeloos, ik heb te doen met die mensen.
Ze probeerden me nog wel wat saffieren en robijnen aan te smeren maar dat risico neem ik dus niet.
Helaas misschien.
Bij een andere witte stupa werd ik begeleid door een monnik, nog wel tot helemaal boven. Geweldig !!! Van hieruit kon ik wel 1000 stupas en tempels zien.
Terug gefietst 3 flessen mandalay bier op niet meer gegeten en in coma gevallen
heerlijke dag dus!!!!!!!!!!

Again i rent a bike, first a flat tire and then an broken bike. But when i was on the tempels i forgot i all soon.
Some painter showed me around in a tempel and he stopt at once. I saw something green moving and he said: snake, no danger... Uh i was not so comfortble anymore.
He was also telling about the situation and also desperet.
So i bought again some sandpaintings
At an other stupa the same story: this time a women. I asked here if she knew about the visa(for 3 months no new ones)
she stats crying and could not stop
I feld sorry for here but what could i do???
I biked back, drinks 3 madalay beers did not eat and feld in a coma.
Lovely day isn't it

  • 17 Oktober 2007 - 17:21

    Hans En Ria:

    nou hoezo geen zin in vakantie volgens mij is het kei leuk vrouwen drank en weer allemaal nieuwe vrienden en weer een heleboel nieuwe indrukken ps ik wist niet dat jij z,n heilig boontje bent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cris

Het schijnt dat je na, Singapore, Malaysia, Vietnam, Indonesie, Laos, Tibet, Thailand, Birma (2 x), Cambodja en China,..... een Azie freak bent????

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 50249

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 29 November 2012

crisisinchina 3

30 November 2010 - 30 November 2010

crisis in china2

26 September 2010 - 27 Oktober 2010

crisisinchina

03 September 2009 - 22 September 2009

en toen gingen we met zijn 2en verder

22 September 2007 - 18 Oktober 2007

birma 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

met zn 4en op vakantie

Landen bezocht: