biketrip Amarapura Inwa 4 oct - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Cris Filius - WaarBenJij.nu biketrip Amarapura Inwa 4 oct - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Cris Filius - WaarBenJij.nu

biketrip Amarapura Inwa 4 oct

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cris

16 Oktober 2007 | Myanmar, Mandalay

Deze ochtend een moter met gids gehuurd, eerst naar Amarapura hier is de langste teakhouten brug van de wereld schitterend om te zien.
Hierna naar Inwa, oversteken met een bootje en dan daar met paard en wagen verder..Prachtig
Veel ruines een heel oud houten klooster en nog een keer naar een mooi uitzicht geklommen.
Meestal moest er entre betaald worden maar ik snapte dat natuurlijk niet stomme buitenlander he...
Nog met een monnik gesproken die me ongevraagd rondleidde om uitleg te geven over wandschilderingen.
Na een uur vroeg hij me of ik van de situatie afwist, waarop ik ja zei en vertelde dat ik het een goede zaak vond wat de monniken in gang hadden gezet.
Hij vertelde me toen dat hij hier niet over mocht praten omdat ie bang was doodgeschoten te worden!!!!!!!!!!!!
Op dat moment had ik het ook ff moeilijk, ik had te doen met m
vertelde hem dat de hele wereld weet wat er gaande is en dat de hele wereld achter hen staat.
Of hij het begreep en erger of ie er iets aan heeft .... ik betwijfel het.
s'Avonds met Marjolijn, ieder in onze eigen rikshaw naar een vegetarisch restaurant....helaas gesloten. Toen maar naar de chinees, erg lekker maar dat spugen en rochelen van die chinezen .......daar zal ik nooit aan wennen.

This morning i rent a moter with driver. I went to Amarapura and Inwa
Amarapura has the longest teak bridge in the world great vieuws over the water
Inwa was also great lot of ruines , an old wooden monestry and a nice hors cart drive my back hearts still!!!!
did not pay some entry fee, i was the stuped foreiner!!!!!!!!!!
In a monastry a monk showed me the pictures and give me some explenations about them. After an hour he asked me if i knew about the situation, i said yes and told him it is a good thing.
Then he told me that he could not talked about it because he was affraid to be killed. I was confused and told him: the whole world knows about the situation and is standing behind you.
I dont know if he understand me. In the evening we went by rikshaw to a vegetarian restaurant.....but it was closed. So we went to a chinees.... but i never get used at the spitting i think.

  • 16 Oktober 2007 - 19:44

    Greet:

    Hoi Cris,

    Leuk weer eens iets van je te horen.Volgens mij heb je goed naar je zin.Over de teakhouten brug heb ik ook gelopen, heel erg mooi.Leuk om een aantal dingen terug te zien.

    Geniet van alles.
    Groet Greet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cris

Het schijnt dat je na, Singapore, Malaysia, Vietnam, Indonesie, Laos, Tibet, Thailand, Birma (2 x), Cambodja en China,..... een Azie freak bent????

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 50208

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 29 November 2012

crisisinchina 3

30 November 2010 - 30 November 2010

crisis in china2

26 September 2010 - 27 Oktober 2010

crisisinchina

03 September 2009 - 22 September 2009

en toen gingen we met zijn 2en verder

22 September 2007 - 18 Oktober 2007

birma 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

met zn 4en op vakantie

Landen bezocht: