Ping an en Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu Ping an en Yangshuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu

Ping an en Yangshuo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cris

21 Oktober 2010 | China, Yangshuo

Zo ben ik weer.
Ik heb t hier ook zo giga druk ongeloofelijk.
Eenmaal in Yangshou aangekomen, hotelletje gezocht en ff met Fleur afgesproken om de andere dag te gaan fietsen. Schitterende dag gehad. Gelijk afgesproken om de andere dag naar Ping An te gaan een dorpje hoog in de bergen met ongelofelijk mooie rijstterrassen. 2 bussen in totaal 4 uur door de bergen, daar aangekomen moesten we nog een "stukje" naar boven.steun kreun hijg puf...
Maar eenmaal boven prachtig, alle huisjes tegen de berg aangebouwd. Net mn kerst tafereel! Rugzak weggezet terras opgezocht biertje en genieten maar.....
Daar blijven zitten genieten van t uitzicht gegeten en ff naar boven gewandeld.Eenmaal boven een drukte van jewelste. Werden we binnen geroepen mee-eten en drinken, coal sinas en sprite, maar ook een soort van jenever.
Om de haveklap kwam er een aangeschoten dame een verhaal vertellen glazen bijvullen en proosten ... en wij deden mee, De andere dag bleek dat t om een feest ging dat met de goede oogst van de rijst te maken had. Kweet alleen niet wat ik heb gegeten!!!! Naar ook dat is weer goed afgelopen.
De andere ochtend met gids op pad. weer al ge-wel-dig.
De andere dag naar Guilin op t gemakkie. Daar dan 1 nacht en met de boot mee over de Yangshou river.
S'avonds afscheid genomen van Fleur die ging verder naar Hongkong en Bali en had gister gehoord dat haar vriend daar ook een maand kon zijn.
Meteen na de river cruise bamboo rafting gedaan, de vissers met aalschovers zien vissen.
savonds met Sandra wezen eten en met nog vier anderen afgesproken om te gaan fietsen. 2 chinezen, 1 duitse, 1 fransman,1 portugeese en ik. Das wel super 5 nationaliteiten.
Savonds in t hotel met Diana uit Zwitserland afgesproken om te gaan klimmen!!!!!!!!!!!!!! jawel ikke tegen de rotsen hangen .
En leuk joh...
na de warming up (20 meter hoog) de 5.6 de 5.8 en de 5.9 gedaan Ongeveer 30 meter hoog. Wat die cijfers dan zeggen weet ik niet maar twas super gaaf en morgen ga ik weer!!!!
Teminste als ik de sticky rice wine van vanavond overleef!! mag net jongen van het hotel wijn drinken niet zo byzonder maar wel als die is gerijpt met slang erin!!!!

• 21 Oktober 2010 - 16:08

Ferry:

Goed dat je zoveel fiets Cris. Compenseerd de drank een beetje. lol. Have Fun :D

• 22 Oktober 2010 - 07:32

Greet:

Hoi Cris,

Wat een ervaringen allemaal, het zal je tegenvallen weer in het gareel te moeten als je thuis bent.Geniet van de laatste week in China.