daytrip, tiger leaping gorge, lijiang - Reisverslag uit Lijiang, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu daytrip, tiger leaping gorge, lijiang - Reisverslag uit Lijiang, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu

daytrip, tiger leaping gorge, lijiang

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cris

08 Oktober 2010 | China, Lijiang

Vanmorgen werd me gevraagd of ik intresse had om mee te gaan naar een monestry, lake en caves.
Leek me wel wat.
Ik kon mee met een Duits-Pools koppel met een kindje en ouders uit Zweden.
Het koppel woonde in Shanghai en Christian sprak goed chinees. Das erg handig heb ik gemerkt.
Eerst op pad naar het Monestry 800 jaar oud en niet gerenoveerd. Heerlijke serene rust straalde het uit. Hierna bij locals gelunched. uitleg gekregen waar alles waarom moest staan........oeps vergeten.
Door wat te vragen (Christian dus) werd duidelijk dat dit het rijke platteland is voor Tibetanen, zo laat China zien hoe goed ze zijn voor de Tibetanen.. Maar ja,.... ik ben in Tibet geweest.
Het alcoholisme is een probleem in de bergen, geen werk en niks te doen. En toch tegen beter weten in heb ik yak butter thee gedronken bweeee.Het meer was leuk.
Hierna door de steppe naar de caves.Onderweg vertelde de gids dat er hier in de streek paddestoelen groeien die wel 800 euro per kg opleveren. In het verleden zijn wegen opgeblazen zodat rivaliserende dorpen de paddestoelen niet konden afleveren.
Toen met 3 en naar boven was pittig, nieuwe sport ondekt. Keigliding, bloedlink dus. Maar eenmaal in de grot. Prachtig!
Het lag er vol met geld en ik vroeg wie dit ophaald en waarvoor.
Niemand dus.
Only for good luck. En niemand die dit durft weg te halen want dan roep je ongeluk over je af.
Ik niet bijgelovig, toch wat geld weggelegd. Wie weet is geluk toch te koop(:

Vanmorgen met de taxi en bus naar de Tiger leaping Gorge, volgens de planet de mooiste kloof ter wereld.
Eerst mn bagage door de Xray en ja hoor die ging af, securetie keek naar me en dacht buitenlander? moeilijk? ik doe of ik niks zie.!!
Eenmaal in de bus merkte ik dat alleen in Peking niet gerocheld mag worden. En vrouw tegenover me deed dit aan een stuk door en spuugde iederekeer uit t raam. Ik had last van het raam dat open stond maar durfde niets te zeggen omdat ik niet wist waar ze het dan zou laten. !! Gelukkig duurde de reis maar 2 uur
Mijn les voor deze dag:
Rijd in China nooit in een open auto je weet maar nooit wat je onderweg opvangt!!!!
Aangekomen, bagage ingeleverd, en de kloof opgegaan 1200 meter omhoog in een paar uur.
Zowel het entree hok als de eerste afslag gemist maar toch goed op weg.
Het was zwhaaaar! Alleen maar omhoog kwam tot 2800 meter en in ademnood. Kom ik bij een drinktententje en die wist me te vertellen dat ik en net achter me 2 chinezen te paard de laatste waren dat ik nog 3 uur nodig had.!!!!
Het was 16.30, regende en t zou om 18.30 donker zijn. Sssssstress.
Dus weer chinees benauwd.
In de planet stond dat de laatste in 2007 was verongelukt. bwahahah.
Zie ik mezelf al in het donker afdalen op een slipperig paadje van 50 cm en een diep ravijn.
Eindgoed al goed...Ik was net voor donker binnen.
Lekker weer een kamer voor mezelf, kleding gedroogd op de tweede electrische deken. heerlijk geslapen.
De andere dag vroeg op en verder Weer regen en met bril zie ik niets vanwege de regen en zonder ook niet, bloedlink dus. Beneden aangekomen ging ik toch maar dat uurtje terug lopen kaart klopte niet dus werden het er 4.....Het was dus afzien vooral door de regen, broek kapot, tas kapot en mn schoenen.. fysiek mn knieen open en flinke spierpijn
Toch zou ik het noggus met goed weer willen doen.. Dus als er iemand interesse heeft???


  • 10 Oktober 2010 - 08:48

    Greet:

    Hoi Cris,

    Je doet wel heel erg veel mooie ervaringen op. Het is goed dat je een camera hebt zodat je thuis alles opnieuw kan beleven.Lijkt me geweldig omdat straks allemaal te zien en te horen.
    Ik wens je weer fijne dagen.
    Groet greet

  • 10 Oktober 2010 - 13:57

    Ferry:

    Wat een hoogte zeg. Oppassen dat je niet even uitglijd daar. Die waterval zo midden over je pad is wel erg indrukwekkend man

  • 10 Oktober 2010 - 18:54

    Anneke:

    WOW, helemaal super die foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cris

Het schijnt dat je na, Singapore, Malaysia, Vietnam, Indonesie, Laos, Tibet, Thailand, Birma (2 x), Cambodja en China,..... een Azie freak bent????

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 50264

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 29 November 2012

crisisinchina 3

30 November 2010 - 30 November 2010

crisis in china2

26 September 2010 - 27 Oktober 2010

crisisinchina

03 September 2009 - 22 September 2009

en toen gingen we met zijn 2en verder

22 September 2007 - 18 Oktober 2007

birma 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

met zn 4en op vakantie

Landen bezocht: