Jian Shui - Reisverslag uit Jianshui, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu Jian Shui - Reisverslag uit Jianshui, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu

Jian Shui

Door: cris

Blijf op de hoogte en volg Cris

13 September 2011 | China, Jianshui

Eenmaal aangekomen in Jian Shui, een rustig Youht Hostel gevonden. Op aanraden van een andere reiziger natuurlijk!
Heel rustig, gezellig plaatsje, niet te druk en toch een beetje touristisch. Het bekendste is hier de tempel van Confusius, of ie hier geleefd heeft???? geen idee!
Savonds met een groepje reizigers een diner op straat gedaan, drankje dr bij en nog ff gaan poolen.
De andere dag 2 soorten gebakken kaas op spicie, maar heerlijk!
Toen was t weer zover om met de bus naar Kunming te gaan, en vandaaruit door naar Nanning met de trein.
Op goed geluk een kaartje gekocht, Kom eenmaal in het station en zo gauw de bel gaat alle chinezen in een rij, terwijl ieder zn nummer heeft?
In de trein wordt ik aangesproken door een Chinees gezin, die wilde graag als familie in een coupe!
Ik ook zei ik.. hilariteit alom, want ze hadden gezien dat ik alleen was.Geruild dus, en ik kreeg me toch een hoop voeding toegestopt, appel, Moon cake heeft met het mid autum gedoe te maken, melk etc etc. Nu aangekomen in Nanning.

• 15 September 2011 - 06:40

Nicolette:

ha die cris,

wat een mooie watervallen. Schitterend hoor. HEb je er ook bij gezeten, of ging dat niet???

groetjs

niek