trainrituel? - Reisverslag uit Guilin, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu trainrituel? - Reisverslag uit Guilin, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu

trainrituel?

Door: cris

Blijf op de hoogte en volg Cris

17 September 2011 | China, Guilin

Van nanning naar Guilin.
Eerst een kaartje aan de automaat gekocht, bespaar je veel tijd mee. Want locals zijn hier niet aan gewend, of kunnen niet lezen.
Hierna ga je door de x ray met al je spullen, het gedring begint al irritant te worden, gewoon terug duwen werkt t best.
Dan wacht je in de hal tot t belletje rinkelt en er iets in t chinees word gezegd. Iedereen staat op gaat in de rij en wacht, wacht todat het hek open gaat en dan is t weer dringen. Begrijp ik niet want je hebt een nummer en seat.
Dan begint de trein bij wagon 20 en ik moet naar 1 dat wil zeggen dat ik zon 500 meter met mn bagage moet leuren. Aangekomen bij 1 vertelt de dame dat ik seat 45 heb, ik hiernaartoe maar ze vergat dat ik boven moest zijn ipv beneden!
Dan gaat iedereen zijn voedsel klaarzetten en dr ontstaan weer wachtrijen in de trein, want nog lang niet iedereen is op zn plaats.
eenmaal gesetteld gaat de trein rijden en het eten start dan ook meteen. Na de lunch moet je ff opletten dat sommige locals alleen daar roken waar t mag, en anders hen hier even op wijzen.
Toen kwam er een hele vriendelijke meneer uitleg/studie geven over vals geld dit duurde ongeveer 20 minuten ik dacht nog hoe aardig zeg!
Maar toen bleek dat het om de verkoop van lampjes ging van 5RMB om het vals geld te herkennen!!
Dit ritueeel herhaalde zich met opvouwbare chop sticks , spiegels, kermis speelgoed en schoonmaakspul.
Je snapt dat ik zo op mn plek van bestemming was
Nu in guilin, mooie maar touristische plaats, alleen heel vervelend als man alleen, savond wordt ik continu aangesproken voor special massage with happy end.... Bwhaaaa

• 17 September 2011 - 08:07

Nicolette:

kom kom cris niet zo flauw zijn. Een special massage doet wonderen!!!!hahahaha.

groetjes niek

• 18 September 2011 - 08:30

Greet:

Hoi Cris, bouw een verwendag in je programma!!! na zo'n treinreis ben je er aan toe......

Groet Greet

• 19 September 2011 - 20:18