Vanuit een geweldig Yangzhou weer naar huis - Reisverslag uit Yangshuo, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu Vanuit een geweldig Yangzhou weer naar huis - Reisverslag uit Yangshuo, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu

Vanuit een geweldig Yangzhou weer naar huis

Door: cris

Blijf op de hoogte en volg Cris

30 September 2011 | China, Yangshuo

In Trippers heb ik op mn dorm Hanna leren kennen, woont in Shenzen, vlakbij Hongkong
Hier heb ik een aantal keer mee gewandeld, gegeten en uit geweest. In een chineese reagge bar Geweldig was dat
Wat ik al wist is dat veel mensen daar graag met toeristen omgaan om engels te oefenen.
Nou en voor my is dat ook weer handig want mn chinees is niet best.
Van hieruit ben ik verhuist naar het hostel van yannis , die ik nog kende van vorig jaar
Hij is nu met zn vriendin Fiona eigenaar van 2 hostels en wil graag meer westerlingen in zn hostels
Om hem hierbijte helpen heb ik een plan van aanpak geschreven met hen besproken en later uitgelegd aan de rest van beide hostels
Kei leuk om te doen.
Met yannis een paar keer een biertje gedronken, en met Kylie een fietstocht gepland.
Dit werd een scootertocht, scooter had geen power meer toen 3 uur gelopen naar Shangri La en vandaaruit met de bus en bamboo terug naar de scooter, savonds heerlijk pizza gegeten met Kylie. en mijn laatste dag was weer over. maar weer n slang gezien 70 cm en hij leek gevaarlijker.
had ook nog met Hanna afgesproken maar dat redde ik niet meer.
inpakken etc
Nou de andere dag begon de terugreis
9 uur bus, 5 uur wachten, 10 uur vliegen, 5 uur wachten. 5 uur vliegen.Onderweg kwam ik erachter dat ik een gedeelte van mn souveniers in de bus had laten staan, bij het ophalen van mn bagage bleek mn bagagezak geopend te zijn. werd ik eruit gepikt door de Douane en bleek dat ik toch iets te veel geluids en beelddragers bij me had... komt erop neer dat ik op pijnlijke en kostbare wijze erachter ben dat het maximaal 3 kopieën mogen zijn... De rechter gaat hierover nog uitspraak doen. Al bij al werd het dus erg laat, stapte nog in de verkeerde trein dus zon kleine 40 uur na vertrek was ik er weer...
moe maar voldaan.. ik zou het zo weer doen als ik de middelen had.
als laatste dank je wel voor alle reacties.. ik word daar altijd vrolijk van
THANKS

  • 01 Oktober 2011 - 07:47

    Greet:

    Welkom thuis en geniet nog lekker na van alles.
    Wat een pech met je souveniers, het is te hopen dat de boete mee gaat vallen.
    Groet Greet

  • 01 Oktober 2011 - 13:12

    Anja:

    Wat een indrukwekkende reis heb je gemaakt. Geniet na van al het moois dat je hebt gezien en gedaan en idd is het te hopen dat de boete meevalt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cris

Het schijnt dat je na, Singapore, Malaysia, Vietnam, Indonesie, Laos, Tibet, Thailand, Birma (2 x), Cambodja en China,..... een Azie freak bent????

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 50252

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 29 November 2012

crisisinchina 3

30 November 2010 - 30 November 2010

crisis in china2

26 September 2010 - 27 Oktober 2010

crisisinchina

03 September 2009 - 22 September 2009

en toen gingen we met zijn 2en verder

22 September 2007 - 18 Oktober 2007

birma 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

met zn 4en op vakantie

Landen bezocht: