van Terracota naar Shangri-La - Reisverslag uit Shangri-La, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu van Terracota naar Shangri-La - Reisverslag uit Shangri-La, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu

van Terracota naar Shangri-La

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cris

04 Oktober 2010 | China, Shangri-La

Op dit moment kei moe maar o zo voldaan Wat een prachtig land!
Daar waar ik voor naar Xi-An ben gegaan was echt de moeite waard.
Het terra cotta leger is echt schitterend,indrukwekkend en ik heb wel honderd fotos gemaakt.
Met het openbaar vervoer ernaartoe Er stond een rij van wel 5000 mensen. Maar in 45 min. was het bekeken. En zat ik in de bus. Natuurlijk ben ik weer verschillede malen english teacher geweest
Eenmaal aangekomen giga giga druk misschien wel een miljoen mensen
Maar het was t echt waard. Ge-wel-dig
Nadeeltje van de chinezen is dat ze gewoon duwen en trekken tot ze daar zijn waar ze willen of je er nou tussen staat of niet.
Het leuke was wel dat ik steeds "per ongeluk" op de foto werd gezet.
Maar ja al die chinezen moeten weer terug ....5 uur file !!!!

Eenmaal bij het hotel moest ik pinnen wat niet lukte, kreeg het chinees benauwd en zag mezelf hier al 22 dagen zitten zonder geld!!!!
Natuurlijk was het toen het eenmaal gelukt was
Tijd voor een biertje, weer eten in de moslim wijk, Nou Ferry das een aanrader, gewoon aan straatstalletjes heerlijk.
Hierna bier drinken in de moslim wijk...dat kan daar gewoon goed he.
Maar toen was ik daar gebleven tot 4 uur ai ai ai
Ik moest om 7.50 opstijgen en ik was er om 7.15 en weer rijen...rijen...rijen..Stress stress Stress
Nu ben ik echt aan vakantie toe. (al denkt niet iedereen er zo over hahahaha)Kei moe.
Aangekomen in Shangri-la geweldig mooi (en hoog)merk het hoogte verschil erg goed. (weer een beetje zielig!!!)
Heel pittoresk een oude dorpskern, beetje tibetaans.
Erg rustgevend plaatsje. Heb een boek geleend, had de keuze tussen bijbel en lost horizon.....


  • 04 Oktober 2010 - 13:06

    Anneke:

    whahahah :) :) :)

  • 04 Oktober 2010 - 17:38

    Jos:

    Geweldig om te lezen dat je t zo naar je zin hebt.
    Zeker voor de Bijbel gekozen?

    Veel plezier broertje

  • 04 Oktober 2010 - 18:50

    Ferry:

    Zal even naar China rijden voor de eet stalletjes dan. Hahahaha :)

    Is heel je vakantie zo vol geplanned of heb je ook nog tijd om bij te tanken? ;)

  • 06 Oktober 2010 - 07:09

    Jan:

    Hi Cris,
    indrukwekkend die beelden: ooit zag ik er in Maasbracht een stuk of 20 van...dat was al prachtig!
    Doe wel een betje kalm aan he?
    Arno en Tegest zijn vader en moeder geworden. We weten nog niet wat het is jongetje meisje, want ja, Arno is niet altijd helder in zijn berichtgeving!
    groet
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cris

Het schijnt dat je na, Singapore, Malaysia, Vietnam, Indonesie, Laos, Tibet, Thailand, Birma (2 x), Cambodja en China,..... een Azie freak bent????

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 50218

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 29 November 2012

crisisinchina 3

30 November 2010 - 30 November 2010

crisis in china2

26 September 2010 - 27 Oktober 2010

crisisinchina

03 September 2009 - 22 September 2009

en toen gingen we met zijn 2en verder

22 September 2007 - 18 Oktober 2007

birma 2007

30 November -0001 - 30 November -0001

met zn 4en op vakantie

Landen bezocht: