Warm ,druk en mooi Xian - Reisverslag uit Peking, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu Warm ,druk en mooi Xian - Reisverslag uit Peking, China van Cris Filius - WaarBenJij.nu

Warm ,druk en mooi Xian

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cris

03 Oktober 2010 | China, Peking

Het was vanmorgen al erg warm, op tijd gaan wandelen naar de muur die rond Xian ligt. Niet zo n hele grote maar rondlopen is zo n 12 kilometer.
En jawel ik heb er een uurtje of 4 over gedaan.Een heel scherp contrast een hele oude muur en daarbuiten (een beetje binnen ook ) een grote bouw put, torenhoge flats en kantoren. Apart maar schitterend.
Vanmorgen al vroeg kwam er net buiten het hotel een meisje dat vroeg of ze mee naar mn kamer mocht??? Gelukkig bedoelde ze dat ze dr koffer op mn kamer wilde stallen want ze vertrouwde hotel niet.
Ik kom erachter dat de meeste chinezen erg aardig zijn, zeer behulpzaam maar hun taalkennis is beperkt. Hierdoor durven en kunnen ze niet goed en zeggen ze no no op een norse manier.

Nog ff over het hotel.
in de Planet stond smackie. Ik dacht dat dat smaakvol betekende.
#4 stapelbedden op een kleine ruimte.
voelt na 1 nacht als vakantie met bewoners (maar dan op een kamer moeten)
#deel de kamer met (o.a.)3 engelse party girls.
#het matras is dun en hard
#gister voeding met een lepel, nu is mn lip op drie plaatsen ik omdat de lepel scherp was.
# ouderwets gezellig, je mag overal roken.
#Een dronken chinees werd door 5 man naar zijn kamer getild. Hij klonk als een varken dat naar t slachthuis moest.
#Eind van de avond werd er een relationele onenigheid in het hotel uitgevochten.
kortom een uitstekende keus van hotel met als prettige bijkomstigheid dat het midden in t centrum ligt.
Een echte aanrader!!

eind van de middag heb ik me een nieuwe baan gecreeerd, Engels geven aan studenten.
Heel veel willen hun (gebrekkige ) engels met toeristen delen. Daarna mag je met ze op de foto!

leuk joh!
Zelfs s'avonds in de moslimquarter kreeg ik niet een de tijd om van alle stalletjes iets te eten. Kwam regelmatig dezelfde mensen tegen en weerr kletsen natuurlijk.
O Ja en wat ik allemaal gegeten heb?? Maar lekker!

• 03 Oktober 2010 - 08:11

Greet:

Hoi Cris,

Wat leuk om Engelse les te geven, krijg je meteen een hoop vrienden erbij.Geniet van alles en iedereen.

Groet Greet.

• 03 Oktober 2010 - 08:18

Greet:

Hoi Cris,

Wat leuk om Engelse les te geven, krijg je meteen een hoop vrienden erbij.Leuke foto's zo reis ik een beetje mee. Geniet van alles en iedereen.

Groet Greet.

• 03 Oktober 2010 - 09:44

Ferry:

Ziet er lekker uit op die laatste foto. Is het eten ook lekker daar?

• 05 Oktober 2010 - 01:40

XF:

Ziet er allemaal mooi uit daar! Dat hotel lijkt zo te zien aardig op m'n stageplek! En mochten ze nog interesse hebben om duits te leren, kan dat hier ook natuurlijk!